maanantai 12. syyskuuta 2016

Millä taajuudella sinun ajatukset ovat?



Kaivoin pitkästä aikaa Rhonda Byrnen Salaisuus -kirjan esiin. Ystäväni kertoi lukeneensa kirjan äskettäin. Hän kertoi huomanneensa, kuinka omia ajatuksiaan muuttamalla ne alkoivat käydä toteen.

Salaisuus kirjassa kerrotaan vetovoiman laista. Vetovoiman lain mukaan samanlaisuus vetää puoleensa. Kirjassa puhutaan siitä, että ajatukset ovat magneettisia ja niillä on taajuus. Ajatukset vetävät saman taajuisia ajatuksia puoleensa. Jos ajattelet negatiivisia asioita, negatiivisia asioita tapahtuu elämässäsi. Ja toisinpäin.

Olen itse kamppaillut oman jaksamiseni kanssa pari kuukautta. Olen myös ollut negatiivisempi kuin yleensä, mutta en edes ajatellut kuinka negatiivisia ajatuksia minulla oli itseäni kohtaan ennen kuin juttelin ystäväni kanssa kirjasta. Minun on vaikea hyväksyä sitä tosiasiaa, etten ole täydellinen enkä sellaiseksi koskaan tule. Stressin tai pahan olon iskiessä käyn soimaamaan itseäni vielä enemmän kuinka en ole täydellinen. Pitäisi tehdä enemmän, osata enemmän ja kotikin voisi olla siistimpi.

Kun mielessään haukkuu itseään koko ajan, ei hyviä asioita elämässään voi nähdä. Ystäväni tarina positiivisten asioiden saapumisesta hänen elämäänsä innoittivat minutkin harjoittelemaan positiivisuutta. Normaalisti olen positiivinen ihminen, mutta kun vaipuu negatiiviseen kierteeseen, joutuu hieman työstämään omia ajatuksia taas oikeille raiteille.



Noin viikon työstin ajatuksiani ja mietin hyviä asioita elämässäni, ennen kuin aloin näkemään muutoksia. Kun tuli riitaa poikaystävän kanssa, ajattelin, että riitelimme kuitenkin aika pienistä asioista. Jos kahvia läikkyi paidalle, tuumasin, että onneksi paita oli menossa muutenkin pesuun tänään. Minulla on koti, ruokaa, puhtaat vaatteet, perhe, poikaystävä ja ystäviä. Minä olen terve. Asiani ovat hyvin.

Syksyn tavoitteeni onkin oppia arvostamaan ja rakastamaan itseäni juuri tällaisena kuin olen – epätäydellisenä. Haluan oppia olemaan kiitollinen niistä asioista, joita minulla jo on. Jos minulle tapahtuu paljon negatiivisia asioita, aion kasvaa niistä enkä jäädä märehtimään.
Asioita voi katsella monesta näkökulmasta. Aina löytyy joku, jolla menee huonommin tai paremmin. Omaa tietä voikin ajatella kultaisena keskitienä ;)

Loppuun vielä pari voimalausetta, joita aion itselleni hokea. Ottakaa myös omaan käyttöön :)



”Stop hating yourself for everything you aren’t and start loving yourself for everything you already are.”


“The word imperfect actually spells I’m perfect because everyone is perfect in their own imperfect ways.”

xoxo, Elina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti